Calafell haurà de comprar més material per no deixar el Banc dels Aliments a zero
És conseqüència de la retallada de les remeses europees
L’Ajuntament de Calafell haurà de comprar més material per mantenir el funcionament del Banc dels Aliments, que atén unes 500 famílies. La retallada de les remeses periòdiques provinents de la Unió Europea ja va deixar les existències a zero a principis del mes d’abril i es va haver de fer una compra urgentíssima.
El problema rau en el fet que les tres remeses anuals que hi havia fins l’any passat, s’han reduït a a dues. I ara que acaba d’arribar la primera es constata que la quantitat de material també és inferior.
La tinent d’alcalde d’Igualtat i Drets Socials, Helena Rubio, ha explicat: “Hem rebut 20 tones, xifra del tot insuficient per atendre les necessitats fins a final d’any, que seria quan arribaria la segona remesa d’enguany”.
Tanmateix, l’Ajuntament ha reservat una partida de més de 40.000 euros per cobrir la retallada a partir d'ara. “Després de la cancel·lació d’avui per demà de la primera remesa d’enguany, vam decidir curar-nos en salut”, diu Helena Rubio. Ja es van destinar més de 15.000 euros a la primera compra. En total, doncs, l'Ajuntament dedicarà prop de 60.000 euros a pal·liar aquesta situació.
