VilarencZenit viatja al nord d’Europa per conèixer el seu sistema d’innovació empresarial
El centre empresarial municipal participa en una delegació catalana que també ha buscat aliances que ajudin a la riquesa del nostre territori
El centre empresarial municipal VilarencZenit de Calafell ha format part delegació catalana que ha visitat les capitals de Dinamarca i Finlàndia per conèixer de primera ma el sistema d’innovació empresarial del nord d’Europa. El nostre municipi hi ha participat mitjançat la presència en la delegació de la tècnica d’Empresa de l’Ajuntament, junt amb una trentena de representants de les administracions locals, del sistema educatiu i de les organitzacions empresarials.
L’objectiu d’aquesta visita, organitzada per la direcció general d’Innovació i Emprenedoria de la Generalitat, ha estat explorar el sistema d’innovació empresarial nòrdic, per a aprendre d’ell, així com per explorar possibles noves iniciatives i aliances que contribueixin al creixement i la riquesa del nostre territori.
Els cinc països que formen la regió nòrdica (Dinamarca, Finlàndia, Islàndia, Noruega i Suècia) destaquen per les seves polítiques educatives innovadores i un fort ecosistema de suport a l’activitat empresarial i a la innovació.
L'agenda del viatge ha estat molt intensa, amb activitats que es van dur a terme en dues de les capitals de la regió: Copenhaguen i Hèlsinki. Entre d'altres, es van visitar diversos hubs Matrikel, Maria01, SundHub, així com el Campus de la Universitat d'Aalto. La delegació també va estar present a l'esdeveniment Slush.
La regidora d’Ocupació de l’Ajuntament, Mònica Trepat, explica que “per al nostre personal, l’experiència ha estat molt enriquidora, ja que ha pogut connectar amb un dels sistemes d’innovació més avançats del món, a la vegada que identificar pràctiques i actuacions claus per millorar les nostres iniciatives de foment de l’emprenedoria”.

